Centrum Opracowań
Maleniec Sp. z o.o.
Maleniec 52
26-242 Ruda Maleniecka
tel. +48 41 373 11 13
Dopuszczalne obciążenia i maksymalne dopuszczalne masy ścian przy zastosowaniu 2 lub 4 kotew
Dopuszczalne obciążenia i maksymalne dopuszczalne masy ścian przy zastosowaniu 2 lub 4 kotew
- montaż w ciasnych warunkach
Dopuszczalne obciążenia i maksymalne dopuszczalne masy ścian przy zastosowaniu 2 lub 4 kotew
Krótkie kotwy KS (kotwy ok. 2-3 cm łączone poniżej pręta) – montaż w ciasnych warunkach
Pomiar klasa obciążeń 24
Typ 3
Transport i montaż na miejscu budowy
- wytrzymałość betonu ok. 20 - 25 - 30 - 35 N/mm²
- dostawa ścianek podwójnych pionowo na stojąco w skrzyniach stalowych
- zawieszki obciążające o kącie ciągu ukośnego <=45" lub 30°
- współczynnik obciążenia w podnoszeniu 1.3
- > ciąg ukośny
Typ 2
Zdjęcie szalunków i transport w zakładzie.
- wytrzymałość betonu ok. 15 N/mm²- 25 N/mm²
- zdjęcie szalunków bez podnośnika, następnie podniesienie leżącej płyty w ciągu ukośnym do pozycji wertykalnej (przestrzegać szczegółowych obliczeń z uwzględnieniem wytrzymałości szalunków)
- transport na miejscu za pomocą zawieszek obciążających bez trawersy w ciągu ukośnym <=45°
- współczynnik obciążenia w podnoszeniu 1.3
- ciąg ukośny
Typ 1
Zdjęcie szalunków i transport w zakładzie.
- wytrzymałość betonu ok. 15 N/mm²- 25 N/mm²
- zdjęcie szalunków podnośnikiem, następnie ciąg osiowy z trawersem lub:
- zdjęcie szalunków poziomo i transport leżących płyt wózkiem widłowym
- współczynnik obciążenia w podnoszeniu 1.3
- bez odpowiedzialności za szalunek
- bez ciągu ukośnego i poziomego -> tylko ciąg pionowy.
Definicja różnych typów obciążeń standardowych
Przeliczenie z kN na tony
Ciało o masie 1,0 tony posiada siłę ciężaru ok.10 kN.
W tabelach obciążeń podano do ciągu ukośnego komponent wertykalny Fv,s a nie siłę ciągu ukośnego Fs - pomniejszenie współczynnikiem ciągu ukośnego nie jest konieczne.
Typ 4
Transport i montaż na miejscu budowy
- wytrzymałość betonu ok. 20 - 25 - 30 - 35 N/mm²
- dostawa ścianek podwójnych w pozycji leżącej na ciężarówkach,
- podniesienie leżących płyt w ciągu poziomym do pozycji wertykalnej
- zawieszki obciążające o kącie ciągu ukośnego <=45" lub 30°
- współczynnik obciążenia w podnoszeniu 1.3
- ciąg ukośny
Poziom bezpieczeństwa
Wynik doświadczeń podany po postępowaniu typu A dyrektywy w zakresie kotew transportowych
VDI/BV-BS
*Według postępowania typu A określenie charakterystycznego oporu wg DIN/EN 1900 zał .D. Charakterystyczny opór jest definiowany w tym przypadku jako 5% fraktil mierzonych maksymalnych obciążeń minimalne pokrycie podczas doświadczeń z prawdopodobieństwem 75%. (VDI/BV-BS 6205) betonem
Dopuszczalne obciążenia kotew transportowych mają zabezpieczenie przeciw pękaniu betonu γBeton = 2.1 i przeciw pękaniu stali γstahl = 3.0 Jeśli kotwy transportowe zostaną zamontowane bez uwzględnienia wymogów producenta, to γBeton = 2.5, jednak dopuszczalne obciążenia muszą być pomnożone przez współczynnik 0,84
Geometria elementów budowlanych
Dopuszczalne obciążenia podane w kolejnych tabelach obowiązują z ciąg ukośny zachowaniem należnych odstępów krawędzi i grubości czaszy (dla odstępu pionowego dwóch kotew obowiązuje Sα≥ 2 x ccr) Nie są to jednakże wymiary minimalne, w przypadku innych uwarunkować montażowych obciążenia mogą być podwyższone lub muszą być zmniejszone) w przypadku pytań chętnie Państwu pomożemy.
Kontrola pierwowzoru
Dopuszczalne obciążenia zostały podane na podstawie doświadczeń według dyrektywy w zakresie transportu VDI/BV-BS pod nadzorem Politechniki [TU] Dortmund - Instytutu Technik Mocowania.
W dalszych doświadczeniach zoptymalizowano dopuszczalne obciążenia dla ciągu ukośnego i poziomego.
Przewodnik projektanta - Objaśnienia do poniższego pomiaru
Możliwe wykonanie na zamówienie.
Zmiany i pomyłki zastrzeżone.
Stan na 01/2015
Klasy obciążeń
Dotychczas stosowany podział wg klas obciążeń został zmieniony europejską dyrektywą dot. maszyn i kotew transportowych VDI/BV-BS 6205. Na każdej kotwie jest wybita klasa obciążeń. Na podstawie tej klasy można odszukać w tabeli dopuszczalne obciążenie pod określonym charakterystycznym odstępem od brzegu.
Kotwy do ścianek podwójnych są oznaczone znakiem producenta z podaniem szerokości kotwy, numerem listy, klasy obciążeń i oznaczeniem CE
Materiał: stal okrągła S235
Wymiary
Niniejszy produkt spełnia wymagania europejskiej dyrektywy w zakresie maszyn i kotew transportowych VDI/BV-BS 6205 2006/42/EG
Kotwy do ścianek podwójnych są stosowane do transportu i przemieszczania ścianek podwójnych. Zakotwienie następuje przez pofalowaną kotwę stalową z drutu okrągłego.
Centrum Opracowań Maleniec Sp. z o.o.
Maleniec 52
26-242 Ruda Maleniacka