Centrum Opracowań
Maleniec Sp. z o.o.
Maleniec 52
26-242 Ruda Maleniecka
tel. +48 41 373 11 13
Wykonanie specjalne na zamówienie.
 Zmiany i pomyłki zastrzeżone.
 Stan na 01/2015
Ten produkt odpowiada wymaganiom VDI/BV-BS dyrektywie 6205 i europejskiej dyrektywie w zakresie maszyn 2006/42/EG
Wszelkie wymiary możliwe w systemie gwintów okrągłych (Rd).
Gwint nacięty z nadwyżką wymiarową.
Na życzenie nasze tuleje gwintowane mogą być ocynkowane metodą galwaniczną, powłoką 4-6 μm i dodatkowo chromianowane na żółto.
Materiał:
Tuleja gwintowana ze stali okrągłej wg wymogów
 DIN EN 10205 z E 355 JR+C. Stal szlachetna wg
 dopuszczenia Z-30.3-6 z dnia 22. kwietnia 2014
Zakotwienie nad żelbetonem poprzez otwór. W związku z elastycznym zakotwieniem niniejsza kotwa nadaje się do zastosowania do różnych elementów budowlanych- ścian, płyt, rur itp.
*Dodatkowe zbrojenie musi dociskać do tulei.
Dodatkowe zbrojenie w ciągu poziomym pionowo do płaszczyzny elementu betonowego
Dodatkowe zbrojenie w ciągu ukośnym w płaszczyźnie elementu betonowego
Przeliczenie z kN na tony
 Ciało o masie 1,0 t posiada siłę ciężaru ok. 10 kN.
Zbrojenie współpracujące z elementami
 zakotwień.
 Dopuszczalne obciążenia obowiązują wyłącznie ze
 zbrojeniem współpracującym wykonanym przez
 wykonawcę.
Minimalne zbrojenie
 Dopuszczalne obciążenia zostały podane w oparciu o kontrole montażu prefabrykatów betonowych bez wymaganego statystycznie zbrojenia. Jako zbrojenie konstrukcyjne przy elementach płytowych należy użyć w dwóch miejscach Q 188.
Geometria elementów budowlanych
 Dopuszczalne obciążenia podane w tabeli odnoszą się do odstępów od brzegu i grubości płyt pomiędzy dwoma kotwami s scr ≥ 2 x ccr. Nie są to minimalne odstępy. 
 W przypadku innych warunków budowlanych obciążenia mogą być podwyższone lub muszą zostać zmniejszone. 
Prosimy o pytania
Chętnie Państwu pomożemy!
Poziom bezpieczeństwa
 Dopuszczalne obciążenia kotew transportowych posiadają zabezpieczenie przed pęknięciem betonu γ beton = 2,5 oraz przed pęknięciem stali γ stal = 3,0. W przypadku użycia kotew w elementach betonowych produkowanych bez stałej kontroli γ beton = 3,0. Dopuszczalne obciążenia muszą być pomnożone przez współczynnik 0,84. 
 Obciążenia podane w państwowych urzędach
 kontroli materiałów.
Klasy obciążeń
 Dotychczas stosowany podział wg klas obciążeń został zmieniony europejską dyrektywą dot. maszyn i kotew transportowych VDI/BV-BS 6205. Na każdej kotwie jest wybita klasa obciążeń. Na podstawie tej klasy można odszukać w tabeli dopuszczalne obciążenie pod określonym charakterystycznym odstępem od brzegu.
Dopuszczalne obciążenia
Wymiary
Zbrojenie współpracujące z elementami zakotwień*
Kotwa z tuleją gwintowaną z jednolitego elementu
 rurowego z otworem poprzecznym.
Centrum Opracowań Maleniec Sp. z o.o.
Maleniec 52
26-242 Ruda Maleniacka