Centrum Opracowań
Maleniec Sp. z o.o.
Maleniec 52
26-242 Ruda Maleniecka
tel. +48 41 373 11 13
Wykonanie specjalne na zamówienie.
Zmiany i pomyłki zastrzeżone.
Stan na 01/2015
Możliwe wszystkie wymiary i gwinty.
Ta grupa produktów także jako certyfikowane
kotwy GS.
Kotwa ze stali szlachetnej
Możliwa dostawa z tuleją ze stali szlachetnej
zespawaną metodą zgrzewania tarciowego
- w celu lepszej ochrony antykorozyjnej.
Kotwa z prawdziwej stali nierdzewnej
*Dodatkowe zbrojenie musi dociskać do tulei.
Dodatkowe zbrojenie w ciągu poziomym pionowo do płaszczyzny elementu betonowego
Dodatkowe zbrojenie w ciągu ukośnym w płaszczyźnie elementu betonowego
Przeliczenie z kN na tony
Ciało o masie 1,0 t posiada siłę ciężaru ok. 10 kN.
Minimalne zbrojenie
Dopuszczalne obciążenia zostały podane w oparciu o kontrole montażu prefabrykatów betonowych bez wymaganego statystycznie zbrojenia. Jako zbrojenie konstrukcyjne przy elementach płytowych należy użyć w dwóch miejscach Q 188.
Geometria elementów budowlanych
Dopuszczalne obciążenia podane w tabeli odnoszą się do odstępów od brzegu i grubości płyt pomiędzy dwoma kotwami s scr ≥ 2 x ccr. Nie są to minimalne odstępy.
W przypadku innych warunków budowlanych obciążenia mogą być podwyższone lub muszą zostać zmniejszone.
Prosimy o pytania
Chętnie Państwu pomożemy!
Poziom bezpieczeństwa
Dopuszczalne obciążenia kotew transportowych posiadają zabezpieczenie przed pęknięciem betonu γ beton = 2,5 oraz przed pęknięciem stali γ stal = 3,0. W przypadku użycia kotew w elementach betonowych produkowanych bez stałej kontroli γ beton = 3,0. Dopuszczalne obciążenia muszą być pomnożone przez współczynnik 0,84.
Obciążenia podane w państwowych urzędach
kontroli materiałów.
Klasy obciążeń
Dotychczas stosowany podział wg klas obciążeń został zmieniony europejską dyrektywą dot. maszyn i kotew transportowych VDI/BV-BS 6205. Na każdej kotwie jest wybita klasa obciążeń. Na podstawie tej klasy można odszukać w tabeli dopuszczalne obciążenie pod określonym charakterystycznym odstępem od brzegu.
Dopuszczalne obciążenia
Ten produkt odpowiada wymaganiom VDI/BV-BS dyrektywie 6205 i europejskiej dyrektywie w zakresie maszyn 2006/42/EG
Gwint nacięty z nadwyżką wymiarową.
Materiał:
Tuleja gwintowana z rury precyzyjnej wg wymogów DIN EN 10305 z E 355+N
Wykonanie- stal ocynkowana metodą galwaniczną 4-6 μm, ocynkowana mechanicznie lub nierdzewna. Stal szlachetna wg dopuszczenia Z-30.3.6 z dnia 22. sierpnia 2014 Grupa materiałowa A4
Pręt kotwy B500B wg DIN 488
Wymiary
Tuleja gwintowana z wtłoczonym prętem stalowym, prostym. Zakotwienie poprzez stal zbrojeniową.
Te kotwy, w związku z możliwością relatywnie głębokiego zakotwienia, nadają się szczególnie do montaży w prefabrykatach ścian, równolegle do płaszczyzny ściany.
*Dodatkowe zbrojenie musi dociskać do tulei.
Dodatkowe zbrojenie w ciągu poziomym pionowo do płaszczyzny elementu betonowego
Dodatkowe zbrojenie w ciągu ukośnym w płaszczyźnie elementu betonowego
Przeliczenie z kN na tony
Ciało o masie 1,0 t posiada siłę ciężaru ok. 10 kN.
Minimalne zbrojenie
Dopuszczalne obciążenia zostały podane w oparciu o kontrole montażu prefabrykatów betonowych bez wymaganego statystycznie zbrojenia. Jako zbrojenie konstrukcyjne przy elementach płytowych należy użyć w dwóch miejscach Q 188.
Geometria elementów budowlanych
Dopuszczalne obciążenia podane w tabeli odnoszą się do odstępów od brzegu i grubości płyt pomiędzy dwoma kotwami s scr ≥ 2 x ccr. Nie są to minimalne odstępy.
W przypadku innych warunków budowlanych obciążenia mogą być podwyższone lub muszą zostać zmniejszone.
Prosimy o pytania
Chętnie Państwu pomożemy!
Poziom bezpieczeństwa
Dopuszczalne obciążenia kotew transportowych posiadają zabezpieczenie przed pęknięciem betonu γ beton = 2,5 oraz przed pęknięciem stali γ stal = 3,0. W przypadku użycia kotew w elementach betonowych produkowanych bez stałej kontroli γ beton = 3,0. Dopuszczalne obciążenia muszą być pomnożone przez współczynnik 0,84.
Obciążenia podane w państwowych urzędach
kontroli materiałów.
Klasy obciążeń
Dotychczas stosowany podział wg klas obciążeń został zmieniony europejską dyrektywą dot. maszyn i kotew transportowych VDI/BV-BS 6205. Na każdej kotwie jest wybita klasa obciążeń. Na podstawie tej klasy można odszukać w tabeli dopuszczalne obciążenie pod określonym charakterystycznym odstępem od brzegu.
Dopuszczalne obciążenia
Wykonanie specjalne na zamówienie.
Zmiany i pomyłki zastrzeżone.
Stan na 01/2015
Możliwe wszystkie wymiary i gwinty.
Ta grupa produktów także jako certyfikowane
kotwy GS.
Kotwa ze stali szlachetnej
Możliwa dostawa z tuleją ze stali szlachetnej
zespawaną metodą zgrzewania tarciowego
- w celu lepszej ochrony antykorozyjnej.
Kotew z prawdziwej stali nierdzewnej
Ten produkt odpowiada wymaganiom VDI/BV-BS dyrektywie 6205 i europejskiej dyrektywie w zakresie maszyn 2006/42/EG
Gwint nacięty z nadwyżką wymiarową.
Materiał:
Tuleja gwintowana z rury precyzyjnej wg wymogów DIN EN 10305 z E 355+N
Wykonanie- stal ocynkowana metodą galwaniczną 4-6 μm, ocynkowana mechanicznie lub nierdzewna. Stal szlachetna wg dopuszczenia Z-30.3.6 z dnia 22. sierpnia 2014 Grupa materiałowa A4
Pręt kotwy B500B wg DIN 488
Wymiary
Tuleja gwintowana z wtłoczonym prętem stalowym, prostym. Zakotwienie poprzez stal zbrojeniową.
Te kotwy, w związku z możliwością relatywnie głębokiego zakotwienia, nadają się szczególnie do montaży w prefabrykatach ścian, równolegle do płaszczyzny ściany.
Wykonanie specjalne na zamówienie.
Zmiany i pomyłki zastrzeżone.
Stan na 01/2015
Możliwe wszystkie wymiary i gwinty.
Ta grupa produktów także jako certyfikowane
kotwy GS.
Kotwa ze stali szlachetnej
Możliwa dostawa z tuleją ze stali szlachetnej
zespawaną metodą zgrzewania tarciowego
- w celu lepszej ochrony antykorozyjnej.
Kotew z prawdziwej stali nierdzewnej
*Dodatkowe zbrojenie musi dociskać do tulei.
Dodatkowe zbrojenie w ciągu poziomym pionowo do płaszczyzny elementu betonowego
Dodatkowe zbrojenie w ciągu ukośnym w płaszczyźnie elementu betonowego
Przeliczenie z kN na tony
Ciało o masie 1,0 t posiada siłę ciężaru ok. 10 kN.
Minimalne zbrojenie
Dopuszczalne obciążenia zostały podane w oparciu o kontrole montażu prefabrykatów betonowych bez wymaganego statystycznie zbrojenia. Jako zbrojenie konstrukcyjne przy elementach płytowych należy użyć w dwóch miejscach Q 188.
Geometria elementów budowlanych
Dopuszczalne obciążenia podane w tabeli odnoszą się do odstępów od brzegu i grubości płyt pomiędzy dwoma kotwami s scr ≥ 2 x ccr. Nie są to minimalne odstępy.
W przypadku innych warunków budowlanych obciążenia mogą być podwyższone lub muszą zostać zmniejszone.
Prosimy o pytania
Chętnie Państwu pomożemy!
Poziom bezpieczeństwa
Dopuszczalne obciążenia kotew transportowych posiadają zabezpieczenie przed pęknięciem betonu γ beton = 2,5 oraz przed pęknięciem stali γ stal = 3,0. W przypadku użycia kotew w elementach betonowych produkowanych bez stałej kontroli γ beton = 3,0. Dopuszczalne obciążenia muszą być pomnożone przez współczynnik 0,84.
Obciążenia podane w państwowych urzędach
kontroli materiałów.
Klasy obciążeń
Dotychczas stosowany podział wg klas obciążeń został zmieniony europejską dyrektywą dot. maszyn i kotew transportowych VDI/BV-BS 6205. Na każdej kotwie jest wybita klasa obciążeń. Na podstawie tej klasy można odszukać w tabeli dopuszczalne obciążenie pod określonym charakterystycznym odstępem od brzegu.
Dopuszczalne obciążenia
Ten produkt odpowiada wymaganiom VDI/BV-BS dyrektywie 6205 i europejskiej dyrektywie w zakresie maszyn 2006/42/EG
Gwint nacięty z nadwyżką wymiarową.
Materiał:
Tuleja gwintowana z rury precyzyjnej wg wymogów DIN EN 10305 z E 355+N
Wykonanie- stal ocynkowana metodą galwaniczną 4-6 μm, ocynkowana mechanicznie lub nierdzewna. Stal szlachetna wg dopuszczenia Z-30.3.6 z dnia 22. sierpnia 2014 Grupa materiałowa A4
Pręt kotwy B500B wg DIN 488
Wymiary
Tuleja gwintowana z wtłoczonym prętem stalowym, prostym. Zakotwienie poprzez stal zbrojeniową.
Te kotwy, w związku z możliwością relatywnie głębokiego zakotwienia, nadają się szczególnie do montaży w prefabrykatach ścian, równolegle do płaszczyzny ściany.
Centrum Opracowań Maleniec Sp. z o.o.
Maleniec 52
26-242 Ruda Maleniacka